Umat Islam Sembah Bangunan Kotak Hitam?

Posted: September 29, 2011 in fakta menarik, Fakta pelik, Islam, Islam dan Sains

Kafir: ‎Kenapa orang Islam sembah bangunan kain hitam tu? 

Muslim: Oh.. itu Ka’abah atau nama lainnya Baitullah 

Kafir: Baitullah tu apa? 

Muslim: Secara terjemahan mudah maknanya Rumah Allah 

Kafir: Allah ada dalam tu? 

Muslim: Tak.. 

Kafir: Jadi, kenapa sembah bangunan tu kalau Allah tak ada dalam tu? 

Muslim: Yang aku sembah bukannya bangunan tu… 

Kafir: Kau sembah apa? 

Muslim: Aku sembah Allah SWT 

Kafir: Jadi, kenapa sembah bangunan tu? 

Muslim: Aku menghadap sahaja ke arah Kaabah tetapi aku tak sembah Kaabah… 

Kafir: Bukankah aku sujud ke arah Kaabah, maknanya aku sembah Kaabah la… 

Muslim: Kau pernah tgk perlawanan bola dalam TV? 

Kafir: Pernah.. selalu… 

Muslim: Kau tengok TV ke tengok perlawanan bola? 

Kafir: Tengok perlawanan bola la… 

Muslim: Di mana? 

Kafir: Dalam TV la… 

Muslim: Cuba buka TV tu, tengok di dalamnya ada stadium dan perlawanan bola ke tak…

Kafir: Memanglah tak ada.. tapi itukan gambarnya ada… 

Muslim: Bukalah dalam tv, tengok ada ke tak gambar perlawanan bola dalam tu..” 

Kafir: Jadi…? 

Muslim: Maknanya kau tengok TV, bukan perlawanan bola.. betul tak? 

Kafir: Tak.. Aku tengok perlawanan bola la melaui TV tu… 

Muslim: Peliknya… 

Kafir: Sebab apa pulak pelik? 

Muslim: Ye la, kau cakap tengok perlawanan bola, sedangkan aku tengok dalam TV tu tak ada apa-apa.. yg ada hanya wayar je berselirat… 

Kafir: Memanglah dalam TV tu ada banyak wayar, tapi TV tu menayangkan gambar-gambar perlawanan bola dalamnya… 

Muslim: Hmmm… jadi tak peliklah ni…? 

Kafir: Ya.. tak pelik 

Muslim: Jadi tak pelik jugalah aku sujud ke arah Kaabah untuk menyembah Allah swt.. walau pun dalam Kaabah tak ada Allah… 

Kafir: Erk.. 

Leave a Reply

