panjat pokok dapat duit?

Posted: November 9, 2010 in Lawak

1 ari,ada Pak Imam baru balik surau..Lepas Asar..Semasa dalam perjalanan,Pak Imam lalu bawah pokok..tiba2 dia nampak ada sorang budak pompuan tgh syok memanjat…Pak Imam pon merenung keatas..Masyallah..budak ni..dah la pompuan,pakai gaun..tak pakai seluar dalam plak tu..

Pak Imam pon panggil turun budak pompuan tu,lantas diberi duit 20 hinggit..

amik 10 hinggit,beli spender kat Giant..lagi 10 hinggit duit sedekah,kata Pak Imam pada budak pompuan tu…

Budak pompuan tu balik umah.Sampai kat umah,budak tu pon cite kat mak dia pasal Pak Imam bagi duit.Mak budak tu pon terfikir,hui.. 20 hinggit tu..Baik hati giler Pak Imam sedekah,panjat pokok je… .Lantas si mak pon planning nak manjat pokok cam anak dia wat..Maner tau bleh dapat duit pree..Untung badan,pak Imam baik hati bagi lebih dari 20 hinggit..

Keesokkan harinya,waktu yang sama,lepas Asar,si mak tadi dah siap siaga manjat pokok,dengan berkain batik sambil tunggu pak Imam balik surau..Seperti yang dijangka, Pak Imam tersedar akan mak pompuan ada atas pokok,lalu memanggilnya turun…

si mak tadi hepi giler babeng..konpem pak Imam nak bagi duit…sampai je kat bawah.Pak Imam hulur 2 hinggit..Si mak budak pompuan tadi,terkezut,apasal dapat skit plak…Sebelum sempat tanya apa2,Pak Imam pon cakap…

Amik duit ni..pegi beli pisau cukur…

Kuang..kuang..kuang…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s