kalo durian lagi susah laa

Posted: November 9, 2010 in Lawak

abu,bakar dan ali memang kawan baik sejak kecik lagi.diorang ni punyai hobi yang sama iaitu suka mengembara..masuk utan untuk camping,wat unggun api sambil nyanyi2…

satu ari,diorang kembara masuk utan di borneo.ntah cam ner diorang bleh tersesat.bertambah malang lagi bile diorang kena tangkap oleh suku orang asli yang kanibal..dah la hitam legam,idung plak kembang semacam je..

abu,bakar dan ali dah cuak giler babeng.mau nye tak,blom sempat kawin dah kena ngap.tapi nasib diorang baik sebab chief orang asli dah cakap,nak lepas bleh,tapi dengan satu syarat…abu,bakar dan ali pon tnya apadia??
chief orang asli bilang diorang kena cari 10 bijik buah-buahan dalam jangkamasa 10 minit..kalo tak,kena kukus dalam tempayan besar..per lagi,3 sahabat tu pon trus setuju..macam lipas kidung diorang masuk dalam hutan,nak mencari buah 10 bijik dalam 10 minit bukan senang bai…

abu hebat..sebab dalam 2 minit je dia dapat bawak balik 10 bijik langsat..dia punya la hepi..dia ngat bleh lepas lar,tapi rupanya chief orang asli bagi syarat lagi..10 bijik buah tu kena sumbat dalam lubang punkoq..kalo tak..fail

nak tak nak,abu cuba sedaya upaya sumbat buah langsat dalam lubang punkoq dia ,nak lepas punya pasal,tapi masuk buah yang ke 5,tak berjaya..maka terpaksa la abu masuk dalam tempayan….

2 minit lepas tu,bakar plak balik,kat tangan dia ada 10 bijik buah duku…nasib bakar pon serupa gak ,kena sumbatkan buah duku tu dulu,baru bleh bebas..dengan susah payah,penuh keperitan dan kesengsaraan bakar berusaha…5..6..7..8 bijik duku berjaya masuk…yeah..nampak gaya bakar akan berjaya melepaskan diri,tapi baru je nak masuk buah ke 10,tiba2 jee bakar ketawa terbahak-bahak,lantas gagal menyumbat buah berkenaan .Maka bakar terpaksa mengaku kalah walaupun dah masuk buah terakhir

abu yang dok dalam tempayan konfius lalu tanya kat bakar..”apasal ko kantoi? padahal skit lagi tuh”

bakar menjawab..”memang la,tapi aku tak bleh tahan sangat nak ketawa”

pesal aper ko ketawa? tnya abu lagi…” ko tgk tu”kata bakar sambil menunding pada ali yang terhegeh-hegeh dan susah payah bawak balik 10 bijik buah DURIAN..

HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHE

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s