Kebaikan KJ

Posted: October 13, 2010 in Uncategorized

cikgu gitar KJJosh? Klai ini aku nak ceritakan pasal bapak yang sakit teruk kat hospital. Hari tu bapak Josh masuk kat hospital UM kemudian dipindahkan ke hospital besar.

Bapak dia kena kencing manis, dan kaki bapak dia dah tak boleh diselamatkan. Pembedahan pertama buang ibu jari kaki bapaknya. Kemudian Josh dapat sumber lain yang boleh merawat kaki bapak dia tanpa dipotong lagi. Tapi rawatan tu sangat mahal. Satu hari kena lebih kurang RM 250. Oleh kerana Josh dah buntu sangat takde sapaer lagi nak tolong, dia jumpa anak murid dia, KJ. KJ terus bagi angpow peket. Dia cakap aku sekarang dah tak berduit sangat, nilah yang aku boleh bagi. Balik rumah Josh bukak ang pow, korang nak tau berapa KJ bagi? RM 15 ribu ringgit.
Bila KJ tau yang JOsh sekarang mengalami kesempitan duit, dia offer Josh kerja tapi Josh ada falsafah dia sendiri. Dia tak nak terhutang budi dengan orang sangat. jadi dia tolak offer KJ tu. Sekarang dia kerja sementara demgan ASTRO sebagai Customer Support.
Bila semua orang menuding jari kepada keburukan KJ tapi tak ada seorang yang lihat kebaikan KJ. Bila KJ buat baik, orang tak ambik pot langsung, tapi bila KJ lakukan Kesilapan walau sikit besar kuman kuman pun, satu Malaysia kecoh……
Kalau kita kita menilai KJ sebagai seorang manusia, pasti KJ tak akan terlepas dari kesilapan. Tapi tak mustahil KJ boleh menjadi orang yang baik hati…….

Sumber: Kebaikan Hati Budi KJ | MalaysiaSensasi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s