Petugas zoo dibaham harimau

Posted: October 10, 2010 in Uncategorized

Assalamualaikum wbr.

Ini apa yg dipaparkan dalam surat kabar mengenai pekerja Zoo Singapore, Nordin Montong yang merupakan Rakyat Malaysia:

1.Mula mula Nordin Montong 32 th, jumpa kawan kawan dan beritahu mereka:
“Bye bye. Engkau org TAK akan dpt jumpa aku lagi sa lepas ini”
(ganjil kan kalau org cakap gini ?)(macam org buang tebiat, nak mati)

2.Dia naik basikal.

3.Pergi ke kawasan Buaya, BUANG semua kad kad dalam wallet (bag duit)
di kawasan buaya ini. Pelancong Australia nampak & mereka HAIRAN kenapa org buang barang di kawasan buaya ini?

4. Nordin naik basikal ke kandang HARIMAU PUTIH. Panjat tembok & turun ke kawasan “yg ada air” sedalam 6 kaki.

5.Dia berjalan dalam air ini sambil “memanggil manggil” Harimau. Di tangan
nya sebelah pegang baldi & sebelah pegang penyapu lidi.

6.Harimau (pertama)DENGAR dan pergi cari “yg memanggil manggil”. Macam kita juga, kalau “bunyi bising”kan kita akan TENGOK.

7. Nordin Monton berjalan mengharongi air, menuju ke arah Harimau & semakin “mendekatkan diri nya”

8.Seekor Harimau (yg kedua) datang. Kedua dua Harimau MERENONG Nordin.
Dengan jarak “yg sangat dekat” Nordin dah mula rasa takut. Dia kata: Ya ALLAH tolonglah aku. Aku salah. Maafkan aku.

9.Org ramai menjerit (utk kasi Harimau DISTRACT)(supaya dia TAK gigit Nordin)
& pelancong (org putih) baling payung ke arah Harimau, tapi tak kena. Budak melayu yg ambil gambar video, suruh Nordin turun dari batu dan masuk ke kawasan air.

10.Nordin takut, ambil baldi & tutup kepala, kemudian mula turun. Bila dia bergerak, seekor Harimau mula menepuk Nordin (tahu lah tapak tangan dia “berapa punya besar ?”). Orang ramai terus buat bising, supaya Harimau TAK apa apakan Nordin. Kedua dua Harimau KEBINGUNGAN, tengok org org yg buat bising.

11. Dalam masa Harimau (yg dua ekor kebingongan) (pasal bising), datang lah lagi
seekor Harimau. Harimau yg ketiga ini YANG GIGIT & SERET Nordin (macam dia bawa anak dia jalan)(macam kucing angkat anak dia gitu lah). Dibawanya ke dalam (kandang)

12.Pegawai zoo, doktor haiwan, polis etc masa ni dah tunggu. Pegawai zoo memanggil Harimau harimau ini utk masuk dalam kandang. Mereka masuk. Dengan segera, Doktor berikan rawatan pada Nordin…… ..tapi dia DAH Meninggal.

Note :-
juru tembak dah tunggu. Tapi mereka TAK tembak pasal: Harimau “ada kelemahanm nya” Kalau mereka di sakiti (kena tembak sakit kan ?) mereka “akan lebih mengganas, akan terus gigit Nordin (yg di depan mata mereka)

Anda boleh tentukan…apakah cubaan bunuh diri atau sebaliknya…Wallahualam.
Al-fatihah..

Diambil dan diolah sedikit perkataan lamanya oleh
Panglima7


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s